www.mazika4day.lolbb.com
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

www.mazika4day.lolbb.com

منتديات

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

نقطة تحول ..

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
shahood
المشرفين
المشرفين
shahood

نقطة تحول .. Empty
مُساهمةموضوع: نقطة تحول ..   نقطة تحول .. Icon_minitimeالخميس نوفمبر 29, 2007 7:16 am

السلام عليكم ..
كلنا بتمر حجات في حياتنا بنحس انها غلط ..
نفضل نلوم نفسنا ..
بنتمنا الزمن يرجع لورا ونصلحا ..
هل نقدر نرجع الزمن؟
لا منقدرش .. ايه الي نقدر نعملو طيب؟
اللي نقدر نعملو هو اننا نتبتدي صفحه جديده ..
نشوف اخطائنا وعيوبنا ونحاول نغيرها ..
يعني انا السنه اللي فاتت دي كنت حاسه ان حصل فيها حجات كتيــــر غلط ..
وحاسه اني قبل كده كنت احسن وشخصيتي كانت احسن ..
وبقالي فتره مسميه الفتره دي فترة تغيير ..
يعني الفتره دي بحاول اعمل كنترول على نفسي واغير في نفسي ..
عشان الحق نفسي وابقا احسن من كده ..
والنهارده حصلت حاجه زعلتني جدا جدا من نفسي ..
عشان بينت للناس انهم احسن مني وانا عارفه انهم مش احسن مني ..
بس غلطت زي غلطاتي اللي قبل كده ..
ومحبتش نفسي خاالص فاللحظه دي لاني افتكرت مواقف كتير غلطت في حق نفسي فيها ..
زعلت من نفسي بجد لاني المفروض في فترة تغيير للافضل نقطة تحول .. 36981
بس بقا قررت اني اكون في فتره تغيير بجد ..
احم نقطة تحول .. 104556 .. المهم .. الهدف من التوبيك ده ..
ان كل واحد عايز يغير نفسو بجد ..
يكتب رد هنا يوعد نفسو انو ميغلطش في حقو ..
ولا في حق حد تاني ..
وحنحاول على اد مانقدر نعمل كنترول على نفسنا ..
يعني حنحاول التوبيك ده يكون نقطة تحول .. وتغيير للافضل ..
ويريت لو كل واحد يذكر لنا موقف كره نفسو فيه ههههههه زيي النهارده lol!
ووبس ..
اختكم شهود
mora...
المشرفين
المشرفين
mora...

نقطة تحول .. Empty
مُساهمةموضوع: رد: نقطة تحول ..   نقطة تحول .. Icon_minitimeالجمعة نوفمبر 30, 2007 2:00 am

والنهارده حصلت حاجه زعلتني جدا جدا من نفسي ..
عشان بينت للناس انهم احسن مني وانا عارفه انهم مش احسن مني ..
بس غلطت زي غلطاتي اللي قبل كده ..

يعنى كل اللى همك وزعلك فى الموضوع ان فى ناس افتركت انهم احسن منك..ومين قالك انك احسن منهم مش يمكن يكونوا هما احسن منك فعلا.

يعنى مفكرتيش غير فى نفسك برده

انا طبعا مش داخل عشان اعمل كنترول ولا احاول اغيير نفسى عشان عجبنى نفسى كده الحمد لله
shahood
المشرفين
المشرفين
shahood

نقطة تحول .. Empty
مُساهمةموضوع: رد: نقطة تحول ..   نقطة تحول .. Icon_minitimeالجمعة نوفمبر 30, 2007 8:15 am

عمرو نقطة تحول .. 751717 .. اهلا ..

انا بحب نفسي جدا جدا .. وانانيه شويتين ..
ومش بحب حد يحس انو احسن مني .. وانا عارفه انو مش احسن مني ..
عالعموم .. كل واحد بحب يبقا احسن .. وبيشوف نفسو الاحسن دايما ..

وكويس جدا انك عجبك نفسك وانك راضي عن نفسك ..
دي حاجه جميله جدا بجد ..

مرسي عمرو على ردك ..
hekaya82
المشرفين
المشرفين
hekaya82

نقطة تحول .. Empty
مُساهمةموضوع: رد: نقطة تحول ..   نقطة تحول .. Icon_minitimeالسبت ديسمبر 15, 2007 9:25 am

شهود ...طبعا كلنا بنغلط ... و مفيش حد فينا مش بيغلطلكن دايما نحاول نتعلم من اخطائنا ... عشان هو دا التغيير الحقيقياننا نتعلم ... و ما نكررش الغلطهو دا اللي ممكن يعوضلنا الغلط اللي غلطناهلأن الدنيا مش بتقف على غلطهو مفيش غلط ما بيتصلحشبس بصراحة في جزء معجبنيش في كلامكان كل اللي مزعلك انك حسستي ناس انهم احسن منكو هما مش احسن منكالكلام دا بيقول ان عندك شوية انانية "بزيادة حبتين"بصي ... احنا مش هنقول اننا احسن من فلان و علانلأن الأسس اللي احنا بنتكلم عليها ... كلها مسائل ظاهريةلكن عند ربنا ... احنا ايه اللي عرفنا مين الاحسن و مين الاوحشاحنا نسأل ربنا انه يجعلنا فاضل مما يظن الناس بيناو ان شاء الله يا شهود تكون دي هي نقطة التحول الحقيقيةو يكون دا كمان تغيير ... نقطة تحول .. 329767
http://youngpharoah007.spaces.live.com/
maro
عضو ذهبى
عضو ذهبى
maro

نقطة تحول .. Empty
مُساهمةموضوع: رد: نقطة تحول ..   نقطة تحول .. Icon_minitimeالإثنين ديسمبر 17, 2007 11:18 am

شهود موضوعك حلو أووىواللى فهمته من عنوان الموضوع اننا نغير نفسنا للااحسن بس كلاامك مش بيدك ع كداااكلاامك فيه شويه غرور منك او انانيه منكيعنى ايه عشان بينت للناس انهم احسن مني وانا عارفه انهم مش احسن مني ..المفروض اننا كلنل زى بعضوكلنا بنغلط عشان نتعلم من اغطانا وكلنا بنحب نكون احسن من اى حد تانى بس مش بانيه حب لاخيك ما تحب لنفسك وده قول الرسول مش كلاامى تسلمى يا شهود

عيد الحب
عضو مجتهد
عضو مجتهد
عيد الحب

نقطة تحول .. Empty
مُساهمةموضوع: رد: نقطة تحول ..   نقطة تحول .. Icon_minitimeالإثنين ديسمبر 17, 2007 11:52 am

مرسى اوووووووووووى ياشهووود
انا فى حكايه مضيقانى اوووووووووى
انا بكلم واحد وهوا من اعز اصدقائى لانه بجد اخويا
عشان انا بكلمه كتير وابعتله رسايل كتير افتكر انى بحبه وده مضيقنى اوووووووووووى
shahood
المشرفين
المشرفين
shahood

نقطة تحول .. Empty
مُساهمةموضوع: رد: نقطة تحول ..   نقطة تحول .. Icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 18, 2007 10:34 am

يسلمووو عالردوود وسوووري عالتأخير .. اول حاجه كل سنه وانتو طيبيــــن .. عيد سعيـــد ... حكايه ومارو ..تقريبا انتو الاتنين كنتو مش معايا فاللي انا قلتو .. وقلتولي اني غلط .. يمكن انا فعلا غلط نقطة تحول .. 638515 ده بسبب اني انانيه .. بس على فكره ده مش غرور يامارو ..حكايه
اقتباس :
شهود ...طبعا كلنا بنغلط ... و مفيش حد فينا مش بيغلط لكن دايما نحاول نتعلم من اخطائنا ... عشان هو دا التغيير الحقيقي اننا نتعلم ... و ما نكررش الغلط هو دا اللي ممكن يعوضلنا الغلط اللي غلطناه لأن الدنيا مش بتقف على غلط هو مفيش غلط ما بيتصلحش
والله انا دايما بحاول اصحح اخطائي ..وبحب ان حد غيري يقولي ايه اخطائي .. عشان مش دايما الانسان بيعرف اخطاءه ..بس في ناس مش بتساعدك على انك تصحح غلطك معاهم .. نقطة تحول .. 124307
اقتباس :
بس بصراحة في جزء معجبنيش في كلامك ان كل اللي مزعلك انك حسستي ناس انهم احسن منك و هما مش احسن منك الكلام دا بيقول ان عندك شوية انانية "بزيادة حبتين"
انا معترفه اني انانيه lol! وانا عارفه انها حاجه مش حلوه ..بس هي بقت صفه بيا .. بقيت كده بعد موقف حصلي بردو نقطة تحول .. 104556 ههههه
اقتباس :
بصي ... احنا مش هنقول اننا احسن من فلان و علان لأن الأسس اللي احنا بنتكلم عليها ... كلها مسائل ظاهرية لكن عند ربنا ... احنا ايه اللي عرفنا مين الاحسن و مين الاوحش احنا نسأل ربنا انه يجعلنا فاضل مما يظن الناس بينا و ان شاء الله يا شهود تكون دي هي نقطة التحول الحقيقية و يكون دا كمان تغيير ...
ان شاء الله ..مرسي جدا لردك حكايه .. نورت بجد ..ماروو
اقتباس :
شهود موضوعك حلو أووى واللى فهمته من عنوان الموضوع اننا نغير نفسنا للااحسن بس كلاامك مش بيدك ع كداااكلاامك فيه شويه غرور منك او انانيه منك
بليــز متقوليش غرور نقطة تحول .. 247786 هههههههه هي انانيه انا عارفه ..
اقتباس :
يعنى ايه عشان بينت للناس انهم احسن مني وانا عارفه انهم مش احسن مني ..المفروض اننا كلنا زى بعض وكلنا بنغلط عشان نتعلم من اغطانا وكلنا بنحب نكون احسن من اى حد تانى بس مش بانيه حب لاخيك ما تحب لنفسك وده قول الرسول مش كلاامى تسلمى يا شهود
كلامك صح ..يمكن انا غلط فعلا .. مرسي ماروو حبيبتي على ردك ... نورتي ويارب كلنا نتغير للاحسن ..عيد الحب ..
اقتباس :
مرسى اوووووووووووى ياشهووود
انا فى حكايه مضيقانى اوووووووووى
انا بكلم واحد وهوا من اعز اصدقائى لانه بجد اخويا
عشان انا بكلمه كتير وابعتله رسايل كتير افتكر انى بحبه وده مضيقنى اوووووووووووى
امممم لو كنتي متأكده انو افتكر انك بتحبيه ..كل ماتتكلمي معاه قوليلو احنا اخوات هههههه هي يمكن تكون صعبه عليكي ..بس كده احسن من انو يفتكر انك بتحبيه وينصدم بعدين نقطة تحول .. 168888 مرسي .. نورتي ... مرســـــــي ليكم كلكم عالردود .. نورتو بجد .. وانا اسفه مره تانيه عالتأخير ..وعيد سعيد .. اختكم شهود

نقطة تحول ..
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» *+*+*+* شروط الكتابة بالمنتدى العام *+*+*+*